Wednesday, March 04, 2009

ny stad, gammalt folk

Disas College, Kings



Jag sitter i Disas rum på Cambridge och slösurfar. Det är otroligt hur snabbt det går att känna sig hemma. Vi faller in i gamla rutiner på fem minuter, lagar grönskaer i ugn med chevresås, dricker öl, kollar på film, tar upp samtalet där det avslutades i vintras, har picnic på hennes golv.

Det var väldigt klokt av mig att åka till cambridge innan chile, all den resångest jag haft hela vintern, men vägrat känna, exploderade i terminalen på stansted. Bang!
Då är det tur att man har vänner som inte bara är mer rutinerade resenärer än en själv utan dessutom kloka människor och förträffligt roliga.
Nu är jag lugn igen, peppad och inatt går bussen till Gatvick strax efter 02.00.

önska mig lycka till med amerikanska tullen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home