Saturday, April 18, 2009

chilensk politik till frukost.

Imorse vaknade jag av att Emilia, min femåriga systerdotter kastade lego på mig, sen byggde vi ett slott där en indianprins var instängd hos en elak diktator, sen åt vi syltmackor.

Igår var jag hos Pablo på fest, en av hans vänner kandiderar till parlamentet och de hade uppstart för kampanjen.

Tacos, vin, tango, Rosa invigde mig i minst tjugo nya familjeband och kvällen blev natt och morgon medan min tjocka far, bror och deras vänner diskuterade politik och religion med fäktande armar. Jag förstod ungefär hälften och somnade på en utdragsbar madrass med spansk slang ringades i öronen.

Ikväll blir det mer middag, mer släkt, mer spanska och har jag tur får jag sova innan resan till bergen imorgon.

godnatt

2 Comments:

Blogger Leja said...

Hej babe! om du är i Santiago och har tråkigt: min vän Javiera Segura (du hittar henne på fejjan) blir säkert asglad om en svensk hör av sig och vill hänga! träffade henne senast i Laos, en grym brud! kommer inte riktigt ihåg när hon skulle landa hemma i Chile men det är ju inte så viktigt.. Är tanken att du ska komma tillbaka till SVerige nångång? puss Linnea

7:33 AM  
Blogger Lisa said...

haha. tråkigt är nog långt ifrån sanningen, kaotiskt, intensivt och surealistiskt är nog mer ledorden, men varje människa som pratar engleska är givetvis varmt välkommen... vad gör du?

5:08 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home