Wednesday, August 09, 2006

Hunkelicious!



Jag åkte tåg i drygt elva timmar, missade Billy the vision, spillde ut vinäger över hela sovsäcken och glömde bärsen hemma.

Urkult 2006 fick ingen direkt strålande start.
men skam den som misspeppar.

här kommer en sammanfattad directors cut på le grandios hippiefest of the year.

Årets festivalturne är på temat lågbudget.
Gratis är gott och ännu godare blir det om balkanblåset är snabbt, fyllan trimmad och poesin välrimmad. Jag gjorde min första långdistansläsning och lyckades stanna solo på scen i nästan trettio minuter innan jag fick stora skälvan och la av.
Tora är en poplegend, jag snackade blaja med lasse fabel, baxade hummusmackor, flashade mitt glam-VIP-backstage-band för alla som ville se, ljög tills tungan hade genomgått hela regnbågen, konsumerade tantsnusk och Virvlade mina lurviga på multikulti.
Folkfesten skakade rumpa och Klas sjöng BSB covers ikädd en heltäckande pandadräkt (djuret alltså, inte subkulturen)

Jag och Sandy krusade till spegeldammarna och kryssade dressless mellan hippiehunkar, trendbohemer och femåriga dreadsugar fram till klippan mitt i forsen, där brände vi hud och läste cosmo medan timmarna gick....sweet as sweet can bee


Även om jag och tora i vanlig ordning hade våra bittra stunder, även om invigningen var mest som ett skämt och många som borde ha dykt upp inte gjorde det var årets ferra en ferra helt i min smak

nu hänger jag hemma och tvångsvilar innan nästa omgång bärs går av stapel

på återseende

1 Comments:

Blogger Tora said...

ha! vilket glorifierande min vän. Haha

7:37 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home