Wednesday, August 16, 2006

hippiehybris, baktakt och lågbudgetliv

URF 2006 kostade 36 kronor
då snackar vi inträde, camping, mat, vin, tält och resa fram och tillbaka.
jag har överträffat mig själv


Det var förra fredagen när jag, Tea och ellen drog norröver, efter ett snabbt stopp för upplockande av 15 kilo teatersmink i sthlm (jag skriver inte 15 kilo för att man brukar skriva att saker kändes som 15 kilo för att illustrera hur tunga känns att bära utan för att när jag ställde det på en våg så vägde det faktiskt femton kilo) anlände vi till Sveriges reggae mecka. En gräsmatta som säkert var grön än gång i tiden i Uppsala.

helgen var en kavalkad av campingmingel, lyckade och mindre lyckade plankningar (ett tack går ut till fredrik), konserter, rackartyg och en god portion dans.
Jag deltog i midnatts jepordy och plockade både vinsten och en själsfrände på temat sydamerikansk literaur, jämförde subkulturs klicher, lyssnade på pretentiös poesi, läste oseriös poesi och levde loppan i allmänhet.

På söndagen var det focaccia i Kattas kök och på måndagen började det stora allvaret....





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home